Alhoewel het lijkt dat de nadruk de laatste jaren vooral op online advertising ligt, mogen we gevelreclame zeker niet onderschatten. Sterker nog, er zijn verschillende redenen waarom buitenreclame eigenlijk een must is. Gevel- en lichtreclame aan de buitenkant van het bedrijf is het aanzicht van je bedrijf. Daarom mag een mooie gevelreclame best opvallen en goed herkenbaar zijn. In dit artikel bespreken we de voordelen van gevelreclame en welke soorten gevelreclame er zijn.

De voordelen van gevelreclame

Buitenreclame is een onderdeel van het straatbeeld, de consument vindt het zelden storend. Er worden ook geen adblockers ingezet op buitenreclame in tegenstelling tot adverteren op het internet.

Doordat er meestal veel mensen passeren, is het bereik dagelijks erg groot. Zit het bedrijf op een afgelegen plek, dan werkt het juist weer mee voor de vindbaarheid van het bedrijf. Buitenreclame bestaat al lang, maar met de innovatieve mogelijkheden en toepassingen wordt opvallen steeds makkelijker.

Verschillende mogelijkheden voor gevelreclame

Er zijn verschillende opties voor gevelreclame, bijvoorbeeld met of zonder verlichting. Met verlichting betekent dat het bedrijf ook in de avond goed zichtbaar is. Daarnaast kan de buitenreclame aangepast worden aan de huisstijl, waardoor het een uitstekend visitekaartje is.

Doosletters

Met doosletters kan men ervoor kiezen om bijvoorbeeld de bedrijfsnaam, een slogan of het logo van het bedrijf op de gevel te plaatsen. Men heeft hierbij de keuze voor verlichte on onverlichte doosletters. De doosletters worden vaak vervaardigd van aluminium of rvs. De doosletters worden of rechtstreeks op de muur geplaatst of op een frame wat aan de muur wordt gemonteerd. Natuurlijk kan dit frame ook op het dak worden geplaatst.

Lichtbakken

Een lichtbak bestaat uit één geheel, in tegenstelling tot de doosletters. Bij de lichtbak zijn de mogelijkheden legio als het gaat om de vorm. Een vierkante of een rechthoekige lichtbak is mogelijk, maar ook ovaal, rond, kubusvorm of zelfs in de vorm van het bedrijfslogo.

Ook wat betreft de kleurkeuze kan men alle kanten op. Iedere RAL-kleur is mogelijk. De lichtbakken zijn redelijk onderhoudsvrij. De lichtbak kan op de gevel worden gemonteerd, ook haaks. Montage op het dak van je bedrijfspand is ook mogelijk.

Freesletters

Freesletters worden meestal gebruikt om de bedrijfsnaam op de gevel zichtbaar te maken. Ze worden meestal gemaakt van aluminium, rvs, kunststof, trespa, pvc of dibond. De kunststof en dibond letters zijn meestal in alle RAL-kleuren leverbaar.

De freesletters worden op de muur gemonteerd zonder dat men de schroeven ziet. Freesletters op het dak is niet aan te raden. Met speciale spots kunnen de freesletters aan de gevel eventueel verlicht worden.

Spandoeken

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat er een reclameboodschap als gevelreclame wordt geplaatst. Als deze reclameboodschap nog wel eens wisselt, kan er beter voor spandoeken gekozen worden.

De basis is dan een stalen buizenframe die op de gevel wordt geplaatst en het reclamedoek wordt met elastieken hierin gemonteerd. Het geheel is weersbestendig. De vorm, de opdruk en de kleur van de spandoeken kunnen helemaal zelf bepaald worden. Men heeft hierdoor dus talloze mogelijkheden. Spandoeken zijn ook los zonder frame verkrijgbaar.

Reclameborden

Reclameborden zijn een uitstekend middel om een boodschap over te brengen. Ze bieden voldoende ruimte voor tekst of afbeeldingen. Reclameborden zijn in allerlei vormen en maten te leveren en ook wat de manier van monteren betreft heeft men een ruime keus. Vaak wordt er voor gekozen om het reclamebord op de gevel te monteren of bij de ingang van het bedrijfspand.

Meer weten over gevelreclame?

Vraag dan een signbedrijf om advies. Een voorbeeld is Signbedrijf Objekt Reclame uit Moordrecht. Dit bedrijf heeft jarenlange ervaring met alle vormen van gevelreclame en kan je niet alleen adviseren over het soort gevelreclame, maar ook over de boodschap die je wilt communiceren. Want dat is ook belangrijk. Je kunt namelijk nog zo’n mooie gevelreclame hebben, maar als de boodschap niet overkomt op je doelgroep heb je er weinig aan!