Er zijn heel veel bedrijven in Nederland die zowel een offline als een online aanwezigheid willen hebben. Concreet houdt dit in dat men graag zowel in tijdschriften, flyers en commercials als op Facebook, Twitter en andere plekken op het internet te zien wil zijn. Dat is ook nodig aangezien tegenwoordig bijna elk bedrijf overal te vinden is. Dit is dankzij een groots opgezette marketingcommunicatiestrategie dat zelfs door kleine bedrijven steeds beter wordt uitgevoerd. Het aantal beschikbare media waar bedrijven zichzelf kunnen promoten, is de afgelopen decennia flink toegenomen. Waar er in het begin enkel de radio, de krant en de televisie media waren waar bedrijven zichzelf konden profileren, is tegenwoordig het gehele internet plek voor bedrijven om zichtbaar te zijn voor hun doelgroep. In deze blog willen we graag aandacht schenken aan de essentiĆ«le onderdelen van een alomvattende marketingcommunicatiestrategie voor zowel kleine als grote bedrijven.

Online aanwezigheid

Zoals hierboven al hebben aangegeven, zie je steeds vaker dat nagenoeg alle bedrijven tegenwoordig een online aanwezigheid hebben. Dit kan zijn in de vorm van een eigen website, een Facebookpagina of een Twitter account. Niet elke websites, Facebookpagina of Twitter account is even waardevol en goed opgezet. Daarom doet een bedrijf er goed aan om contact op te nemen met een gespecialiseerd online marketing bureau. Deze zijn helpen elke ondernemer met het bouwen van een goede vormgeving, functionaliteit en conversiegerichte website. 

Offline aanwezigheid

Ondanks het feit dat je steeds vaker ziet dat bedrijven zich online profileren, blijft offline marketing nog steeds een groot onderdeel van een goede marketingcommunicatiestrategie. Misschien denk je wel: waarom zou ik nog willen adverteren in een krant? Hoewel mensen inderdaad steeds minder vaak de krant lezen, zijn er toch nog andere belangrijke manieren van offline marketing zoals flyers, geprinte advertenties in bushokjes en treinstations, maar ook radiocommercials en tv reclames