Wanneer een bedrijf, elk bedrijf, wil bereiken en verbinden met consumenten om hun producten of diensten te verkopen, ze gebruiken reclame om het te doen, en een van de grootste vormen van reclame is gedrukte media. In feite, gedrukte media reclame is al honderden jaren in de vorm van kranten, tijdschriften, posters en flyers, onder anderen, als een van de oudste vormen van menselijke communicatie, en is nog steeds ongelooflijk populair vandaag de dag, zelfs met de komst van computers, smartphones en tablets.

Waarom is gedrukte reclame zo populair? 

Een van de redenen waarom reclame in gedrukte media zo populair blijft, is simpelweg dat het tastbaar is. Je kunt gedrukte media in je handen houden, wat het meer geloofwaardigheid geeft. Plus, gedrukte reclame blijft bestaan. Je kunt het op een bureau laten liggen, in je zak stoppen of op de koelkast plakken, een constante herinnering aan het bedrijf dat het heeft gemaakt (en hun producten en diensten). Om deze en andere redenen blijft reclame in gedrukte media vandaag de dag ongelooflijk populair en krachtig.

Wat een geweldige impressie! 

Gedrukte media laten een blijvende indruk achter omdat de consument er dieper op ingaat.

Lokaal gezien zijn gedrukte publicaties zoals kranten, tijdschriften en zelfs brochures zeer geschikt om de mensen in een bepaalde stad of regio te bereiken. Consumenten zijn meer ontvankelijk voor gedrukte media, omdat ze niet zo afgeleid bij het lezen ervan. Adverteren met gedrukte media kan zeer kosteneffectief zijn, vooral in vergelijking met TV.

Gedrukte media kan helpen bouwen aan een trouwe fanbase die ‘klaar’ staat om naar de winkel te lopen. 

Webshops profiteren van bedrukte verpakkingen

Een bedrijf dat online opereer, bijvoorbeeld een webshop, kan ook veel profijt hebben van drukwerk. Het hoeft dan niet te gaan om reclamefolders, want ook bedrukt verpakkingsmateriaal behoort tot de mogelijkheden. Als jij als bedrijf je verpakkingsmateriaal waarmee je producten naar klanten kan versturen uniek maakt, dan zet je jezelf direct goed in de markt. (Online bedrijven handelen vaak met tussenpartijen die zorgen dat pakketten via de verschillende vervoerders verstuurd worden. Denk bijvoorbeeld aan parcelpro.nl, die een dienst aanbiedt waarbij orders verwerkt worden met meerdere vervoerders als DHL, UPS en PostNL zakelijk verzenden, in één online verzendsysteem.)