Veel gestelde vragen bij letselschade door een whiplash
Geplaatst op
Bij letselschade door een whiplash kunnen er meerdere vragen ontstaan. Om je in deze onzekere periode bij te staan, hebben wij alvast de drie vaakst gestelde vragen op een rij gezet.
Een whiplash, wat is dat?
Een whiplash is een veelvoorkomend letsel na een verkeersongeval met letsel dat varieert in ernst. Hoe lang de symptomen ook blijven bestaan, whiplash kan je vermogen om te bewegen, te rijden en weer aan het werk te gaan na een ongeval beïnvloeden. Het wordt meestal veroorzaakt door aanrijdingen van achter, waardoor je nek een behoorlijke zwieper maakt en door de klap te ver opgerekt.
Hoeveel compensatie kan ik krijgen voor whiplash?
De hoogte van de vergoeding die je kunt eisen voor whiplash is afhankelijk van verschillende factoren. Daarom is het nooit van tevoren in te schatten wat de letselschadeclaim je kan opleveren. Het hangt af van in ieder geval:
1. De ernst van de blessure en hoe lang het duurt om te herstellen,
2. De impact van het letsel op je werk en het dagelijks leven,
3. Elke medische behandeling en ondersteuning die je nodig hebt.
Hoe verloopt het proces om letselschade door whiplash te claimen?
Het proces om een letselschadeclaim te starten bestaat uit 5 stappen.
1. Om te beginnen dien je contact op te nemen met een letselschadespecialist. Een letselschadeclaim is erg complex en je haalt er als individu nooit het bedrag uit als zo’n specialis voor jou kan doen.
2. De letselschadespecialist gaat onderzoek doen. Ze onderzoeken elk aspect van het ongeval om vast te stellen wie verantwoordelijk was voor je verwondingen. In de meeste gevallen is er ook contact met de hulpdiensten geweest.
3. Medisch onderzoek en revalidatie. We zorgen ervoor dat je medisch wordt onderzocht en de expert stelt een medisch rapport op en overweegt eventuele revalidatieondersteuning die je nodig hebt.
4. De financiële compensatie is de volgende stap. Na beoordeling van je letsel en eventuele financiële verliezen die je hebt geleden, zullen we de claim aan de verantwoordelijken voorleggen en met hen onderhandelen. Let op: voordat we tot deze stap komen, kan er al een kwartaal verstreken zijn door de complexiteit en vele betrokkenen.
5. De oplossing is daar. De claim is opgelost en je ontvangt een letselschadevergoeding.