Als je als ondernemer of als bedrijf voldoende wilt kunnen verdienen, zul je ook op een bepaalde manier aan marketing moeten doen. Dit hoeft niet een tv- of radiospotje te zijn en je hoeft ook misschien niet per se te flyeren in het centrum. Wat je echter wel graag wilt hebben, is een duidelijke huisstijl. In deze blog geven we antwoord op veel gestelde vragen aangaande bedrijfshuisstijlen.

Waarom heb je een passende huisstijl nodig?

Een van de belangrijkste onderdelen voor een bedrijf, is de mate van herkenbaarheid bij je doelgroep. Je kunt er namelijk niet van uit gaan dat je producten zichzelf zullen verkopen.

Je wil je graag onderscheiden van de concurrentie. Dit doe je niet alleen doordat je misschien een beter product hebt. Je kunt je op verschillende manieren onderscheiden van een concurrent, maar een van de beste manieren is om dit op een visuele manier te doen.

Hoe maak je je bedrijf uniek?

Het begint natuurlijk met de bedrijfsnaam. Dit is waarschijnlijk een unieke naam binnen de branche waarin je werkzaam bent. Je zet de naam van je onderneming in de handtekening van je e-mailadres, op het naambordje bij de deurbel en op de facturen.

Maar je kunt dit veel verder uitbreiden. Je kun een logo laten ontwerpen, op maat gemaakte verzendverpakkingen, unieke kleurencombinaties gebruiken binnen de branche, etc.

Hoe bepaal je wat je huisstijl wordt?

Je kunt op twee verschillende manieren zorgen voor een unieke huisstijl: je kunt deze zelf ontwerpen of deze laten ontwerpen. In beide gevallen gaat het je als bedrijf wel wat geld kosten, maar dat is nu eenmaal de prijs van een startende onderneming!

Je kunt het op een zeer wetenschappelijke manier aanpakken doordat je de kleuren en vormen uitkiest waaruit uit neuro-marketingonderzoek is gebleken dat deze vertrouwen wekken, of je kunt ervoor kiezen om een eigen logo te ontwerpen zodat je bedrijf écht helemaal van jouzelf is.

Lees verder