Drukkerij wb

Marketing voor een DJ-carrière! Enkele tips!

productieprinters

Marketing voor een DJ-carrière! Enkele tips!

Geplaatst op

Er zijn een aantal tips die een dj kan opvolgen om aan meer optredens te komen. Een van de dingen die we in deze blog willen laten zien is dat je met een aantal eenvoudige stappen een stuk vindbaarder kan zijn. Lees snel verder en laat je verrassen door het gemak waarmee je dit kunt doen.

Marketingmateriaal

Vandaag gaan we het hebben over verschillende vormen van marketingmateriaal. We beginnen bij de old school flyers. Deze ga je eerst lekker ontwerpen of je laat dit doen. Misschien door een vriend of vriendin, misschien doe je het zelf. Tegenwoordig is er verbazend veel software verkrijgbaar waarmee het kan en die kost je vaak niets. Bijvoorbeeld het open software programma Gimp en zo zijn er nog wat. Laat je ontwerp drukken op met productieprinters, dat werkt snel en zorgt voor geweldige resultaten. Deel de flyers uit in de steden waar je graag wilt draaien. Leg ze neer in horecagelegenheden en op plekken waar ondernemers en kroeg en club eigenaren komen.

Portfolio

Een dj werkt aan zijn skills en materiaal. Het is goed om materiaal online te hebben staan, zodat mensen kunnen horen en weten wat je draait. Ze kunnen dan goed inschatten of je past binnen hun club, kroeg en feest. Er zijn verschillende plekken waar je jouw dj-sets kunt uploaden: Soundcloud, Mixcloud en Youtube zijn wel de bekendere. Je kunt het op deze manier makkelijk aan mensen laten horen ook. Daarnaast is het leuk om het een beetje old school aan te pakken, door bijvoorbeeld een bandje of DAT bandje vol te draaien. Dit kun je eventueel opsturen of digitaal maken en uploaden op de sociale media. Dat geeft een vintage feel aan het geheel. Natuurlijk moet je dan wel de beschikking hebben over deze apparatuur. Deze is in vele gevallen overigens voor niet al te veel geld te bemachtigen.

Website en facebook

Twee online plekken zijn belangrijk om jezelf te promoten (natuurlijk in combinatie met de bovenstaande): een website en facebook. Met deze twee middelen kun je sneller gevonden worden. En dat maakt veel uit voor je bookingen. WordPress is een van de middelen om een website te maken. Daarnaast moet je een hosting service hebben, een stuk internet waar je bestanden op kunnen staan. Een gratis website maken is ook een optie, maar dan is je webadress bijvoorbeeld www.djx.hostingfree.nl dat oogt toch net wat minder. Dus een website is een goede manier om je op de kaart te zetten. Facebook is een ander verhaal, want daar kun je gratis gebruik van maken en relatief snel een schare volgens verzamelen.

Netwerken en samenwerkingen aangaan

Een sterk netwerk opbouwen doe je door samenwerkingen met anderen aan te gaan, bijvoorbeeld met kroeg en club eigenaren en andere djs. Het gaat erom dat iedereen er plezier van heeft, zowel jij als degene met wie je ‘zaken’ doet. Zie het vooral altijd als een grote liefhebberij waar je veel plezier uit haalt.

 

Conclusie

Er bestaan veel krachtige middelen waarmee je bekendheid als dj kunt vergaren. Maar wat marketing betreft zijn er twee zaken die belangrijk zijn: durf en doorzettingsvermogen. Jij moet geloven in je eigen kunnen. Natuurlijk moet je de skills ook echt hebben, maar zodra je dit weet is het een kwestie van gaan! Veel succes.

Meer ontdekken!

Op onze site vind je meer over het grafisch proces en de perfecte presentatie. Lees snel verder en doe er je voordeel mee.

Gerelateerde berichten

erp systeem

Integreer je ERP met een CRM en automatisering software

De concurrentie op de internationale markt neemt toe en fabrikanten moeten flink strijd leveren om hun naamsbekendheid en marktaandeel te vergroten....

Lees meer

multiscan

Wat zijn de voordelen van archieven laten digitaliseren?

Er zijn verschillende redenen waarom organisaties papieren archieven bewaren. Aan de ene kant heb je organisaties die een enorm archief opbouwen met...

Lees meer

Over ons

Contactgegevens

Via info @ domein.nl neem je eenvoudig contact met ons op. We beantwoorden je vragen zo snel mogelijk.

© 2024 Alle rechten voorbehouden